Döntés előtt állsz?
Nem tudod, hogy merre, hogyan tovább? Családi, magánéleti problémáid vannak, amik elveszik az energiádat? Hangulatod percről percre változik? Nem tudsz beilleszkedni, úgy érzed nem fogadnak el? Konfliktusba keveredtél, esetleg megaláztak? Önértékelési problémával küzdesz? Szorongsz? Feladataidat nem tudod megoldani? Nem tudsz tanulni?
.…vagy ha bármilyen problémád van, amit szeretnél valakivel megosztani, segítséget, tanácsot kérni, jelentkezz! Kopogj be hozzám, hogy tudjunk időpontot egyeztetni, vagy írj e-mailt az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre!
Várlak!
Müller Mónika
Szociálpedagógia
2006 nyarán vehettem át azt a főiskolai oklevelet, melyben szociálpedagógusnak, családpedagógusnak nyilvánítottak. A főiskolán megtanultam, hogy a szociálpedagógus elsőszámú feladata a belső problémákkal küzdő fiatalok nevelése, tanítása arra, hogyan oldják meg gondjaikat. Nem a gondok tűrésére, a rossz helyzetbe való beletörődésre, hanem tanulásra, munkára, gondolkodásra, küzdelemre nevel. A szociálpedagógus felfogása, hogy nem a kliens helyett, hanem vele együtt keresi a kivezető utakat.
Gertrud Bäumer szerint a szociálpedagógia mindaz, ami „nevelés, de nem iskola és nem család”.
Heinrich Tuggener szerint a „szociálpedagógia végső célja az egyén nevelése a társadalomba való beilleszkedésre”.
Igaz, hogy a gyakorlat, a valós élethelyzetek sokszor olyan feladatok elé állítanak, amit a főiskolán nem lehetett megtanulni, de a hétköznapi munkám során a fenti mondatokat mindig szem előtt tartom, bármilyen feladatot is végzek:
Személyes tanácsadás, segítő beszélgetés
A tanulók kereshetnek önismereti, tanulási, életvezetési, pályaorientációs, családi, párkapcsolati, barátságra és konfliktusokra vonatkozó problémákkal, alkalmazkodási, beilleszkedési nehézségeikkel. Szülők nevelési kérdésekkel.
Felzárkóztatás, tanulás-módszertan tanítása
Tanulási nehézséggel küzdő, vagy a tananyagban lemaradt tanulókkal közös tanulás, egyéni tanulási módszerek kialakítása, mert meg kell tanulni jól tanulni.
Osztályokkal, csoportokkal végzett munka
Csoportépítő, közösségfejlesztő programok, figyelem- vagy emlékezetfejlesztés, kommunikációs vagy önérvényesítési készség fejlesztés, viselkedéskultúra-fejlesztés, egészségnevelés, munkavállalással kapcsolatos hasznos tudnivalók ismertetése, Iskolai konfliktusok kezelése
Mediátorként igyekszem segítséget nyújtani a konfliktusban álló feleknek, hogy mielőbb hatékony megoldást találjanak, rendezni tudják vitájukat.
Igyekszem folyamatosan képezni magam, nyomon követni a megelőző, fejlesztő módszereket. Aktív szerepet vállalok országos projektben a korai iskolaelhagyás megakadályozása érdekében.
Csakis az iskola vezetőségével, az osztályfőnökökkel, a szaktanárokkal, valamint az iskola más segítő szakembereivel (iskolaorvos, védőnő, pszichológus) együttműködve tudtam a munkámban jó eredményeket elérni. A szülőkkel kialakított közvetlen és szoros kapcsolat is mindig jó irányú változásokat eredményez.
Fontosnak tarom, hogy
- A régi értékek mellett haladjak a korral…
- Mindenkiben lássam meg az erősségét…
- Nyitott legyek…
- Vegyem észre, ha változni, változtatni kell…
- A nehézségekben lássam meg a kihívást…
- A kudarcokból tanuljak…
- Fedezzem fel a szépet…
- Halljam meg a jó szót…
- Tudjam kinevetni önmagam…
- Legyen bátorságom segítséget kérni…
- Fogadjam el, amin nem lehet változtatni…
- Tudjam elmondani azt aminek, örülök és azt is, ami bánt…
- Tudjak a feladataimra koncentrálni és tudjak lazítani…